כיצד נמנעים מפריצות דיסק בגיל השלישי?

פריצות דיסק יכולות להתרחש בכל גיל, אך הסיכוי לסבול מהן עולה בגיל השלישי. הסיבה לכך היא שחוליות עמוד השדרה נעשות גמישות פחות, דבר העשוי להוביל ללחץ מוגבר על הסחוסים שבין החוליות, עד שלבסוף נוצרת פריצה. לרוב התסמינים המתלווים לפריצת דיסק הם כאבים באזור הפציעה, כאבים המוקרנים לאזור הרגליים, עקצוצים בגפיים ואפילו חוסר תחושה בגפיים. אם אתם נמצאים בגיל השלישי וברצונכם להימנע מפריצות דיסק, בהחלט ישנן דרכים לעשות זאת.

שימו לב לאופן שבו אתם יושבים

אנשים בגיל השלישי נוטים לשבת לאורך זמן רב יותר מאשר אנשים צעירים יותר. לישיבה ממושכת יש השפעות מזיקות לגוף בכל גיל ובפרט בגיל הזהב. ככל שאנו יושבים במשך זמן רב יותר ביציבה שאינה תקינה, כך נוצר יותר ויותר לחץ על חוליות עמוד השדרה. מאחר וחוליות עמוד השדרה אינן גמישות, קשה להן יותר להתאים עצמן ללחץ שנוצר וכך הסיכוי של פריצות דיסק בגב עולה משמעותית.

כדי למנוע פריצות דיסק מישיבה ממושכת מומלץ לרכוש כיסא ארגונומי, המסייע בהפחתת הלחצים הנוצרים על עמוד השדרה בזמן הישיבה. מומלץ לרכוש כיסא אורתופדי לפריצות דיסק בעל משענת גב קעורה, המאפשרת התאמה אופטימלית לקשת הגב. התמיכה הנוספת שמעניקה המשענת בנוסף לכל שאר תכונות הכיסא הנפלאות, תסייע בנטרול הלחץ הנוצר בדיסקים הנמצאים בין חוליות הגב, הם אלה המועדים לפריצה.

הקפידו על תנועה ופעילות גופנית

עם הישיבה הממושכת מגיעה גם הפחתה משמעותית בתנועה. גם זה מעלה את הסיכון להיווצרות פריצת דיסק בגיל השלישי עד מאוד. זאת משום שללא הנעה של הגוף והקפדה על עשיית פעולת גופנית, השרירים נחלשים וכך היציבה נפגמת וגם היכולת להרים חפצים מסוימים. כאשר הגוף חזק הוא אינו נכנע תחת העומס ושרירי הגב מגנים על היציבה ומונעים יצירת לחץ מוגבר על החוליות.

בגיל השלישי חשוב מאוד להקפיד על המשך פעילות גופנית, כדי לשמור על חוזקו של הגוף. מעבר לכך שעשיית ספורט היא חשובה מאוד, יש להקפיד גם על תנועה במהלך היום כדי למנוע היחלשות של השרירים והגוף בכלל. גם כאן ניתן ומומלץ להיעזר בכיסא ארגונומי המאפשר תנועה דינמית בעת הישיבה על הכיסא. כך נשמרת יציבת הגוף החזקה ונמנעת היחלשות של שרירי וזוקפי הגב.

Family sit on couch

מה עושים אם פריצת הדיסק כבר התרחשה?

אם לא הצלחתם למנוע את פריצת הדיסק אין זה אומר שאתם נידונים לכאבים בלתי פוסקים. אם אתם חווים סבל מפריצות דיסק במהלך עבודה או בזמן הישיבה בבית, תוכלו להקל על הכאבים בצורה משמעותית בכמה דרכים. מומלץ בראש ובראשונה לרכוש כיסא ארגונומי לפריצות דיסק שיעזור בהפחתת הכאבים, על ידי הפחתת העומס המופעל על חוליות הגב. כיסא זה יעזור לכם לשמור על גב זקוף במהלך שעות העבודה או בכל זמן אחר, כך שתימנע גם פריצה חוזרת, דבר שבהחלט עשוי להתרחש אם לא תשכילו לשנות את ההרגלי הישיבה שלכם.

דרך נוספת להפחית מהכאבים היא לעשות פעילות גופנית המותאמת למצב. הימנעו מאימונים דורשים הרמת משקולות והעדיפו במקום אימונים בעצימות נמוכה כמו יוגה, פילאטיס, שחייה ואפילו הליכה. ככל שתחזקו את הגוף, כך יפחתו הכאבים, אך יש בהחלט להקפיד על הקשבה לגוף כדי למנוע החמרה של המצב.

חשוב להבין שפעילות גופנית יומית אינה מספיקה כדי לשמור על הגוף מפני הנזקים של הישיבה הממושכת. לכן, השקעה בכיסא ארגונומי איכותי היא חיונית גם להפחתת הכאבים הנגרמים מפריצת דיסק וגם כדי למנוע פריצות דיסק עתידיות.

כתבות נוספות שיעניינו אותך...
working-from-homeCall Now Buttonרוצים להתנסות באחד הכיסאות?