כיצד כיסא ארגונומי ישפר את איכות הישיבה ואת בריאותכם?

כיצד כיסא ארגונומי ישפר את איכות הישיבה ואת בריאותכם?

בעשורים האחרונים, הולכת וגוברת המודעות לנזקי הישיבה ואורך החיים הסטטי. בעוד יותר ויותר אנשים מנהלים שגרת חיים הכוללת שעות רבות של ישיבה, בשעות העבודה (שכן, רוב המשרות מתבצעות בישיבה) ובשעות פנאי, טכנולוגיית הארגונומיה הלכה והתפתחה, במטרה להפוך שאת השעות הללו לכמה שפחות מזיקות לגוף.

כיסאות משרד סטנדרטיים ואפילו אורתופדיים אינם מתאימים לשעות ישיבה מרובות, הם מחזיקים את היושב בהם בתנוחה מקובעת, אינם מאפשרים תנועה חופשית ואינם שומרים על זקיפות הגב. לעומתם, לכיסאות הארגונומיים תכונות יוצאות דופן, שמבטיחות ישיבה איכותית ונוחה ומשפרות משמעותית את בריאותם של היושבים עליהם. מה מייחד אותם כל כך?

תנועה

כיסא ארגונומי הוא כיסא המעודד תנועתיות. ביכולתו לנוע בהתאם לתנועותיו של היושב עליו לכל כיוון במרחב- תנועות מעלה ומטה, תנועת הטיה קדימה ואחורה ותנועה חופשית לצדדים. החשיבות בגמישות זו היא כבירה: התנועה מקלה על הלחץ שנגרם לדיסקים הבין-חולייתיים, ממריצה את מחזור הדם (ובכך גם מייעלת את הספקת החמצן לכל הגוף) ומסייעת לשמירה על יציבה נכונה וגב ישר. בזכות צורתו הייחודית, היושב עליו מתנועע לאורך שעות הישיבה, תוך שהוא מחליף את תנוחת הישיבה ולא מקובע במקומו. התנועה המתמדת מונעת נזקי ישיבה ממושכת, מחזקת את השרירים (שנמצאים במעין אימון לאורך כל היום) ואפילו מגבירה את הריכוז.

התאמה אישית

צורת גופו ומשקלו של כל אדם שונה. אם כן, מדוע שישבו כולם בכיסא בעל צורה זהה? התאמת הכיסא ליושב עליו קשורה במשקלו, אורכו וצורתו הייחודית, לכן הכיסא הארגונומי מתוכנן להתכוונן ולהתאים את עצמו לכל אדם. גובה המושב וזווית הגב מתכווננות בהתאם לנוחות, והקפיץ שמתחת למושב מתאים את עצמו למשקלו של היושב.

אפשרותו של הכיסא להתכוונן מאפשרת יצבה נכונה ובריאה- הרגליים מיושרות על הרצפה, הגב זקוף והידיים מתנועעות בחופשיות. לא מומלץ להשתמש בתמיכת כיסא ברכיים, אלא לאפשר גם לרגליים לנוע בחופשיות.

 אינו מקבע את הגב

בניגוד למשענות בכיסאות סטטיים שגורמות לגוף "להינעל" בתנוחה בעייתית, תוך הטיית הגב אחורנית והפעלת לחץ משמעותי על הגב התחתון, המותניים ועצם הזנב, כיסא ארגונומי לגב בנוי עם משענת מותאמת שצורתה קעורה, זווית זו מבטיחה יציבה בריאה ונכונה יותר לגב, ומאפשרת לו להתיישר כהלכה ולנוע בחופשיות. בנוסף, קיימים דגמים שאינם בנויים עם משענת כלל, ויש לכך יתרונות בריאותיים רבים- הגב חופשי לגמרי ללא הגבלות, הגב נותר זקוף לאורך כל הישיבה ושרירי הגב, הבטן והרגליים מתחזקים בכך שהם "מתאמצים" לייצב את הגוף, ולמעשה מתאמנים לאורך כל היום.

כאבי גב תחתון

ריפוד

בישיבה ממושכת, מופעלים לחצים רבים על נקודות רבות בגוף- חוליות עמוד השדרה נדחקות ומוסטות אחורנית, הגב התחתון, האגן ועצם הזנב נושאות את משקל הגוף העליון וסובלות מלחץ רב, והרווחים שבין חוליות עמוד השדרה מצטמצמים. כדי למנוע תופעות אלה ואת השלכותיהם- כאב חד ומתמשך, בלט דיסק ואפילו פריצת דיסק, הכיסאות הארגונומיים מרופדים בשכבות נושמות מותאמות לצורכי הגוף, שמרככות את הלחץ ומספקות תחושה נוחה ליושב עליהן. מסיבה זו, כיסא ארגונומי נחשב כיסא נגד כאבי גב.

טכנולוגיית הארגונומיה מספקת לנו פתרונות נהדרים לשמירה על בריאות הגוף, מניעת מחלות להן הישיבה גורמת ומניעה והפחתה של כאבים המצטברים עם השנים. בדומה להשפעה החיובית של פעילות גופנית ושל תרגילים להקלת כאבי גב ואגן, הפריט הארגונומי מאמן ומחזק את הגוף, מגמיש אותו וגורם לתחושה טובה. הודות לתנועה המתמדת, משתפרת משמעותית זרימת הדם בגוף, מה שמגביר את תפוקת החמצן לגוף ולמוח- כתוצאה מכך, משתפרת פעילות המוח והפרודוקטיביות בעבודה.

כתבות נוספות שיעניינו אותך...
4 טיפים לשגרת יום בריאה שתעזור למנוע כאביםCall Now Buttonרוצים להתנסות באחד הכיסאות?