יתרונות הישיבה על כיסא ללא משענת

הידעתם שהכיסא הכי טוב לכאבי הגב שלכם הוא דווקא כיסא ללא משענת?

אמנם כשהגב שלכם כואב, הדבר האחרון שאתם חושבים עליו הוא ישיבה על כיסא שאין בו תמיכה לגב, אבל האמת היא שככל שאתם תלויים במשענת הכיסא שלכם, שרירי הגב שלכם למעשה נחלשים והסיכויים שלכם לסבול מכאבי גב עולים משמעותית.

למה כדאי לבחור דווקא בכיסא בלי משענת?

אז איך כיסא ללא משענת בעצם תורם לחיזוק הגב ומפחית את הסיכויים לכאבים? הנה מספר הסברים:

חיזוק שרירי הגב

כשאתם יושבים על כסא ללא משענת הגוף שלכם נמצא בתנועה מתמדת. המשמעות היא שכמעט כל קבוצות השרירים בגב שלכם פעילות ומקבלות אספקת דם טובה. לתנועתיות הזו יש השפעה המחזקת את שרירי הליבה והגב, מה שמסייע ליציבה טובה יותר. כשאתם מתרגלים את אותה "ישיבה פעילה", כמעט בלתי אפשרי שתסבלו מגב תפוס או כואב.

שמירה על עמוד השדרה

כיסא ללא משענת משפיע על התנוחה בה אתם יושבים, בעיקר כשאתם יושבים סמוך לשולחן העבודה שלכם. כיסא רגיל בעל משענת מאלץ אתכם להקשית את הגב ולהיכנס לתנוחה כפופה על מנת להגיע אל שולחן העבודה שלכם, לרוב תוך כדי שמיטת הכתפיים.

בכיסא חסר משענת לעומת זאת, אפשר לכוון את מושב הכיסא כך שגופכם יהיה בזווית המאפשרת לכם לשבת ישיבה זקופה מול שולחן העבודה שלכם. כלומר, לא תצטרכו לגהור קדימה ולהקשית את הגב. תנוחה זו תאפשר לעמוד השדרה שלכם לשמור על מנח נייטרלי ותסייע ליציבה שלכם.

הנעת המפרקים

בניגוד לכיסא סטטי בעל משענת, ישיבה על כסא ללא משענת מעודדת תנועתיות טבעית של הגוף. אותה תנועה מאפשרת גם תזוזה מתמדת ורציפה של המפרקים. התנועה הטבעית מעודדת יצירה של נוזל סינוביאלי במפרקים, המונע דלקות פרקים ותורם לחיזוק רקמות החיבור והגידים.

שיפור בזרימת הדם ובריכוז

כאשר אתם יושבים על כסא ארגונומי חסר משענת, השילוב בין תנועה והיעדר המשענת "מאלצים" אתכם ליישר את פלג הגוף העליון. כתוצאה מכך, לסרעפת שלכם יש יותר מקום והיא מתמלאת בצורה נכונה יותר בעת הנשימה. הדבר תורם לנשימות מלאות יותר ולזרימה טובה יותר של דם לאברי הגוף. התוצאה היא עירנות וריכוז מוגברים, שתורמים לתפקוד הכללי שלכם.

הסוף לכאבי הגב

אם גם אתם חשים כאבי גב וצוואר בסוף יום העבודה, מומלץ מאוד לשקול מעבר מכיסא משרדי סטטי ובעל משענת גבוהה לכיסא חסר משענת כמו ה-swopper המותאם בצורה טובה יותר לגופכם ותורם לבריאותכם הכללית. ברגע שתתחילו ליישם ישיבה פעילה לאורך היום ולא תסתמכו יותר על תמיכת משענת הגב, תגלו עם הזמן ששרירי הגב שלכם התחזקו, שהמתחים בגב השתחררו ושכאבי הגב נעלמו לתמיד.

אהבתם? מוזמנים לשתף:

כתבות נוספות שיעניינו אותך…

איך לשבת נכון כשעובדים מהבית?
כאבי גב תחתון
Swopper כסא ארגונומי

רוצים להתנסות בחינם?

השאירו פרטים או התקשרו: 03-3723169