4 טיפים לשמירה על הגב במהלך יום עבודה ארוך

לשעות הרבות שאנו מבלים בעבודה אל מול המחשב השפעה הרסנית על עמוד השדרה וכל הסובב אותו. כאבי גב, כתפיים, צוואר, ראש, אגן, גפיים וישבן מוכרים מקרוב לרבים מעובדי המשרד, המבלים לפחות שליש מהיממה בישיבה ממושכת ומאומצת. למרבה המזל, קיימות דרכים שבאמצעותן ניתן להקל על הכאב ולמנוע את הנזקים. כדי לשמור על בריאות הגב, יש לשמור על כמה חוקים הקשורים באורח חיים בריא יותר.

במאמר זה נשתף ארבע טיפים לשמירה על הגב, עליהם ניתן להקפיד בקלות ולזכות בגב בריא יותר, נינוח יותר וכואב הרבה פחות.

1.    בחרו את הכיסא הנכון

סוג הכיסא שעליו אנו יושבים בהחלט משפיע על בעיות הגב. כיסאות שתומכים בגב, כמו כיסא ארגונומי, מאפשרים תנועה טבעית ונינוחה של הגב ומתאימים את עצמם למנח הגב. הם מונעים לחץ על עמוד השדרה, הירכיים והגב התחתון, מחלקים באופן נכון את משקל הגוף ובכך מאפשרים הקלה בכאבי גב. הכיסא מותאם במדויק לגופו של היושב בו, כך שמבנה עמוד השדרה זוכה בדיוק לתמיכה שהוא צריך ולא זקוק עוד למאמץ מופרז והרסני כדי לייצב את עצמו בתנוחת עבודה מול המחשב. בחרו את הכיסא הארגונומי (בעל משענת מתכווננת או ללא משענת כלל.) המתאים ביותר לכם ולצורכיכם, הקפידו על הפסקות בעבודה

מחקרים גילו כי גם אם אדם מבצע פעילות גופנית באופן קבוע, אורח חיים "משרדי" המחייב אותו לשבת שעות רבות יפגע בתועלת שהשיג בספורט. הדרך הנכונה לשמור על בריאות הגוף והגב באורח חיים שכזה, היא להקפיד על הפסקות מהעבודה, מידי כחצי שעה, שבהן תבצעו הליכה קצרה, מתיחות המתאימות לגב, או תצאו לנשום אוויר צח. הפסקות אלו חשובות מאוד לגב ולשרירים המאומצים, מכיוון שהן נותנות הזדמנות לגוף "לנוח" מהתנוחה המאומצת והלא בריאה שבה הוא נמצא שעות כה רבות. הפסקות אלו גם גורמות הקלה בכאבי גב בזכות מתיחת ושחרור השרירים התפוסים.

2.    זוזו במהלך העבודה

הפסקות הן אומנם זמן מצוין להתנועע, אך בשגרה נכונה תזוזה ותנועה תתרחש גם במהלך זמן העבודה. הכיסאות הארגונומיים מתוכננים לתנועה טבעית וקלה, כדי להבטיח תנועתיות של הגוף במשרד. תנועה רוחבית בכיסא ארגונומי תתבצע בפשטות ונוחות, לכן כדאי לנצל את טווח התנועה ואת דינמיות כיסא ארגונומי כדי להפוך גם את שעות העבודה לשעות בריאות, אנרגטיות ולא הרסניות כלפי הגוף.

שמירה על הגב במהלך יום עבודה

3.    התאמנו באופן קבוע

שגרת חיים ספורטיבית מגינה מפני מחלות, מחזקת ומחשלת את הגוף. היא יעילה בהקלה על כאבי שרירים שונים, וכן מספקת הקלה על כאבי גב, תוך הגברת גמישותו ועמידותו. אימון של שרירי הבטן, הירכיים והישבן, התומכים כולם בעמוד השדרה, מחזק ומייצב את הגב, ומגן עליו מפגיעות עתידיות. בנוסף, ספורט מסייע בטיפול בעודף משקל, הפוגע גם הוא ברצועות ושרירי הגב וגורם לכאב בעקבות העומס הגדול.

כתבות נוספות שיעניינו אותך...
השפעות הישיבה הממושכת על בריאותכם הפיזיתCall Now Buttonרוצים להתנסות באחד הכיסאות?