טיפים לשמירה על בריאות הגב במהלך יום העבודה

במרבית מקומות העבודה המודרניים העבודה מתרחשת בישיבה ממושכת מול המחשב. לא רבים יודעים עד כמה ישיבה שכזו יכולה להזיק לגוף ככלל ולגב בפרט. כאשר יושבים על כיסא שאינו איכותי, הגב לא מקבל תמיכה ראויה לכן רבים מאיתנו עובדים כפופים מעל למקלדת. בנוסף, גם האגן והרגליים שוקעים בכיסא כך שנוצר לחץ על חוליות הגב התחתונות וזרימת הדם בגוף משתבשת, כך שנוצרים כאבי גב. החדשות הטובות הן שניתן למנוע את המצבים הללו באמצעות התנהלות נכונה במהלך יום העבודה. לפניכם טיפים שיסייעו לכם לעשות זאת.

הקפידו לנוע כמה שניתן

אחת הבעיות הגדולות ביותר של ישיבה במשך זמן רב, היא שנוצר לחץ גדול על חוליות עמוד השדרה. בנוסף, בשל הלחצים הנוצרים בחלקים השונים של הגוף, זרימת הדם והגעת אספקת החמצן לאזורים השונים משתבשות.

דרך אחת למנוע את הנזקים הללו אשר מזיקים לבריאות הגב, היא להקפיד לנוע כמה שניתן. ניתן לעשות זאת באמצעות ביצוע הליכות במשרד בכל עת שניתן. אין הכוונה שאתם צריכים ללבוש בגדי ספורט ולהתהלך במשרד, הדבר פשוט הרבה יותר. הקפידו לקום מדי כשעה וחצי אפילו אם כדי לקחת כוס מים מהקצה השני של המשרד. אם יש לכם שאלה לקולגה לכו למשרדו במקום להתקשר או לשלוח דואר אלקטרוני. כשעולה ההזדמנות פשוט העדיפו לנוע מאשר להישאר ישובים בכיסא.

קחו זמן להימתח

כאשר אנו ישובים בכיסא זמן רב, השרירים מתכווצים והלחץ על חוליות עמוד השדרה גדל גם הוא. כך, נוצרים להם כאבי גב טורדניים שילוו אתכם גם לאחר שעות העבודה. כדי להקל על הגוף ולמנוע כאבים מומלץ לבצע מתיחות במהלך יום העבודה שיסייעו בשחרור לחצים, לצד הקלת העומס על השרירים.

אפשר בקלות לבצע מתיחות המתאימות גם לסביבת העבודה. למשל, הניעו את ראשכם בעדינות רבה מצד לצד ובסיבובים להקלה על חוליות הצוואר. סובבו את גבכם בעדינות לכל צד, כאשר אתם מפנים את ראשכם לאותו הצד, כדי להקל את חוליות עמוד השדרה. מתיחה נוספת שיכולה להועיל היא זו: עמדו ונסו להגיע בזהירות ובאיטיות עם קצות אצבעות כפות ידיכם אל קצות בהונות כפות הרגליים. היזהרו שלא לאמץ את הגוף יותר מדי בעת המתיחות והקפידו לעלות בזהירות מעלה, כאשר ראשכם הוא האיבר האחרון שמזדקף. המתיחות יסייעו לכם לחוש ערניים יותר ותוכלו למנוע כאבים מיותרים בגבכם, באמצעות מספר תרגילים פשוטים אותם ניתן לעשות בכל מקום שהוא.

 

friends-stretching-in-office

השקיעו בכיסא נוח

האמת היא שבסופו של דבר, ישיבה על כיסא שאינו איכותי היא זו שתביא לכאבים בגבכם, גם אם תקפידו להניע את הגוף ולבצע מתיחות. לכן, חיוני לבחור כיסא השומר על בריאות הגב עבור המשרד שיעניק תמיכה מלאה לגבכם ויאפשר למערכות הגוף לפעול בצורה תקינה גם בזמן ישיבה.

שמירה על בריאות הגב תיעשה באמצעות ישיבה עם כיסא ארגונומי המתוכנן בקפידה, כדי להתאים לגוף היושב בצורה אופטימלית. הייחודיות של כיסאות ארגונומיים היא שהם מספקים תמיכה מצד אחד, אך מצד שני הוא גם מחייב את הגוף להתנועע באופן דינמי כדי למנוע מצב של כפיפת הגב ויצירת לחץ על חוליות עמוד השדרה, האגן והרגליים.

כיסא זה משלב מספר מרכיבים ייחודיים שכל מטרתם להבטיח מתן תמיכה מלאה לגוף. למשל, ישנו הקפיץ האנכי המאפשר שחרור של הדיסקים הבין חולייתיים, כמו גם המרצת מחזור הדם. זאת משום שהוא מאשר תנועה אנכית באמצעותה הכיסא מתאים עצמו לגוף היושב בכל עת ברמת דיוק מופלאה.

כתבות נוספות שיעניינו אותך...
tired-woman-in-chairCall Now Buttonרוצים להתנסות באחד הכיסאות?