4 טיפים לשגרת יום בריאה שתעזור למנוע כאבים

4 טיפים לשגרת יום בריאה שתעזור למנוע כאבים

יום העבודה של רבים מאתנו כולל בתוכו שגרה הרסנית עוד בדרך לעבודה, תוך נהיגה, אנחנו מבלים זמן בישיבה ברכב. שעות העבודה הארוכות שאנו מבלים במשרד, עוברות גם הן תוך כדי ישיבה. בדרך כלל, גם בשעות שלאחר העבודה היום ממשיך בישיבה, בנסיעה חזרה ובעיקר בבית, כשאנו נזרקים על הספה, תשושים מהיום המעייף.

ישיבה היא חלק בלתי נפרד מחיינו, אך האמת היא, שהשלכותיה במקרה הטוב לא נעימות, ובמקרה הרב אף מסוכנות, היא גורמת לכאבי גב, צוואר, כתפיים, אגן ומפרקים, מגבירה את הסיכון למחלות לב, הפרעות במחזור הדם, מחלות במערכת העיכול וסרטן, עלולה לגרום לפריצה או לבלט דיסק ואפילו גורמת לנו לחוש מנומנמים ופחות פרודוקטיביים.

חשוב לבצע שינויים בהרגלים בחיי היום יום ולהפוך אותם לבריאים יותר. כיצד? אספנו עבורכם ארבעה טיפים שיסייעו לכם לשנות את השגרה:

1. פעילות גופנית

חשיבות הספורט בחיינו אומנם ידועה, אך למרות זאת, רבים מהאנשים לא מצליחים להתמיד בו ולצרף אותו לסדר היום.

גם אם אינכם חובבי ספורט מושבעים, חשוב מאוד שתמצאו לפחות 150 דקות פנויות בשבוע עבור הפעילות החשובה. אינכם חייבים להתיש את עצמכם ולבצע פעילות מייגעת, תוכלו לצאת להליכה במקום יפה, ואפילו לצרף חבר או בן משפחה כדי להפוך את הפעילות ליותר מהנה וידידותית.

מדוע חשוב כל כך לעסוק בספורט? הפעילות מסייעת במניעת מחלות דוגמת סוכרת (הקשורה בהשמנה ובחוסר פעילות), לחץ דם, מחלות לב ועוד. הוא מסייע בשחרור מתחים, פיזיים ונפשיים, מחזק את השרירים ואת תפקוד הגוף ואפילו מסייע בהקלה על כאבים ומחלות קיימות.

2. תרגילי מתיחות

כאבי גב, אגן ועוד כאבים רבים קשורים בהיעדר גמישות, מכיוון שהרצועות אינן אלסטיות והאיברים נותרים מנוונים ונוקשים. גמישות אומנם קשורה בפעילות גופנית, אך היא אינה מתקבלת בכושר "רגיל", לכן מומלץ להקדיש מדי יום זמן מיוחד לביצוע תרגילי גמישות, הוכח כי תרגילים מסוג זה יכולים למנוע כאבי אגן וגב, ואף להקל על כאבים קיימים. מספיקות כמה דקות מדי יום כדי לשפר משמעותית את תחושתכם, ואף תוכלו לבצע אותן במשרד, בהפסקות שתערכו מפעם לפעם בזמן העבודה.

3. קחו הפסקות בעבודה

רבים מאיתנו נמצאים בלחץ בזמן העבודה, עובדים במרץ כדי להספיק כמה שיותר, ולפעמים שוכחים לקחת הפסקות לטובת הגוף והנפש. הפסקות אלה אינן מותרות כלל, הן חיוניות כדי להבטיח עבודה יעילה יותר, וחשוב מכך, שומרות על גופינו ומקלות על נזקי הישיבה. ההפסקות מעניקות לגוף מנוחה מהתנוחה המאומצת של הישיבה, משחררות לחצים ושרירים תפוסים ומסייעות לתחושת השלווה. עמידה במהלך יום עבודה מחלצת את הגוף מתנוחת הישיבה הכואבת, ומשפרת את פעילות הגוף והמוח. אינכם חייבים לקחת הפסקות ארוכות, מספיק שתקפידו על להסתובב במשרד למשך כמה דקות, לבצע הליכה קצרצרה, או לצאת לנשום אוויר ולחלץ את העצמות.

4. שבו על כיסא ארגונומי

כיסא המשרד הסטנדרטי אחראי על רבים מהנזקים הנגרמים לנו בישיבה. הכיסאות הנפוצים בנויים עם משענות קשות לגב ולידיים, שמקבעות את הגוף בתנוחה הרסנית ו"מקפיאות" אותו במקומו, ללא יכולת לזוז בחופשיות. שימוש בכיסא ארגונומי לא רק בריאה לגופכם, אלא גם משפרת את תחושתכם הכללית, מקלה על כאבים ואף גורמת לתחושת ערנות ויעילות. כיצד? בזכות עידוד תנועתיות בעבודה. הכיסא בנוי באופן שמאפשר תנועה טבעית לכל כיוון, גורם ליושב עליו להתנועע ולשנות את תנוחת הישיבה לעיתים קרובות, וכמובן מספק תמיכה אורתופדית מותאמת בנקודות הלחץ, שמקלה על עמוד השדרה.

כתבות נוספות שיעניינו אותך...
healthy-bodyhealthy-backCall Now Buttonרוצים להתנסות באחד הכיסאות?