טיפים לעבודה נכונה מהבית 

אנשים רבים עובדים בעת הנוכחית מהבית. אומנם מדובר באופציה נפלאה החוסכת עמידה בפקקים, מאפשרת חיסכון בהוצאות מסוימות, משאירה יותר זמן לבילוי עם בני המשפחה ועוד. יחד עם זאת ישנם גם אתגרים שבהם ניתן לעמוד בגבורה רק אם יודעים כיצד לפעול נכון. לפניכם מספר טיפים נפלאים לעבודה נכונה מהבית.

השקיעו בכיסא ארגונומי

לרוב עבודה מהבית כוללת ישיבה ארוכה מול מחשב. לישיבה ממושכת יכולות להיות השפעות שליליות על הגוף וגם על הנפש. הלחץ המופעל על הרגליים, האגן והגב, יכולה להעלות את הסיכון למחלות לב או לפגיעות בשרירים. הישיבה הממושכת יכולה גם לפגוע במצב הרוח וכך גם לפגוע במוטיבציית העבודה. לכן, חשוב מאוד לדעת לא רק כיצד לשבת נכון במהלך יום העבודה, אלא גם כיצד ניתן לשמור על הגוף פעיל.

חשוב מאוד להקפיד על ישיבה ארגונומית בבית, כך שישנה תמיכה נכונה לגוף. לשם כך מומלץ להצטייד בכיסא ארגונומי המאפשר שמירה על יציבה נכונה, התורמת לזרימת תקינה של דם, מסייעת לחמצן להגיע ביעילות לכל חלקי הגוף ומונעת כאבי גם וצוואר. החזקת כיסא ארגונומי בבית מיד תשפר משמעותית את כל חווית העבודה שלכם בבית, שכן מבלי להתאמץ הגוף שלכם יודה לכם לאין שיעור, על כך שאתם שומרים עליו, ולא תצטרכו לדאוג עוד מכאבי גב, כתפיים וצוואר.

דבר נוסף שבו מסייע הכיסא הארגונומי הוא ישיבה דינמית בבית המסייעת לכם לנוע. בישיבה על כיסא שאינו איכותי אנו נוטים לשקוע בכיסא ולהישאר באותה התנוחה למשך זמן רב. כך נוצר עומס ממושך על חלקים מסוימים בגוף עד שנוצרת פגיעה של ממש, המובילה אפילו להשפעות ארוכות טווח. כיסא ארגונומי המעודד דינמיות בישיבה, כלומר תנועה ושינויי תנוחות תכופים, יעזור לכם להניע את הגוף גם בזמן שאתם יושבים.

stretching-at-home

הקפידו גם לקום מהכיסא

לפעמים בעבודה בבית, היכן שאין צורך לעבור מחדר אחד למשנהו כדי לדבר עם קולגות, הנטייה היא לשבת על הכיסא במשך שעות ארוכות מאוד בכל פעם. לכן יש להקפיד על קימה אחרי ישיבה ממושכת באופן יזום בכל כשעה וחצי. כך מתאפשרת זרימת דם תקינה וגם מצב הרוח יושפע לטובה מהשינוי, שכן היום ירגיש רבה פחות מונוטוני.

אנו ממליצים שבכל פעם שיש לכם שיחת טלפון תבצעו אותה בהליכה בחלל, ככלי להנעת הגוף במהלך יום העבודה מהבית. גם אם אין לכם שיחות טלפון לבצע או כל משימה אחרת שאותה ניתן לעשות בעמידה, עדיין מומלץ לקום ולהתהלך בבית רק כדי להניע את השרירים.

דרך נוספת שבה מומלץ לנוע במהלך היום היא ביצוע מתיחות. מתיחות לשרירים בגב יסייעו בשחרור המתח ועומס המשפיעים על הגב בעת הישיבה בכיסא. נסו למתוח את גופכם קדימה כשאתם מנסים לגעת בקצות האצבעות של כפות הרגליים למשל. נסו לעשות גם מתיחות לצוואר על ידי הנעה עדינה של הראש מצד לצד ובסיבובים. נסו לעשות גם מתיחות לאגן כמו לשבת בישיבה מזרחית ולהתכופף קדימה לכיוון הרגליים. הודות לכך שאתם בבית, תוכלו אפילו לשים סרטון מתיחות קצרצר של חמש דקות ולא יותר ולבצע תרגילים על מזרן.

לסיכום, העבודה מהבית יכולה להיות מהנה ונוחה מאוד. אתם יכולים לעבוד במרחב שמנוהל לחלוטין על ידיכם, שבו אתם מרגישים נינוחים וחופשיים לעבוד בכיף. אך חשוב להיות מודעים גם להשפעות השונות של הישיבה הממושכת בזמן העבודה, שכן רק כך תוכלו לנקוט בצעדים אקטיביים למניעת ההשלכות השליליות הללו. הקפידו לנוע במהלך היום, השקיעו בכיסא איכותי ותוכלו במהרה לחוש כיצד המוטיבציה שלכם בעבודה עולה.

כתבות נוספות שיעניינו אותך...
people-at-gymold-couple-staying-activeCall Now Buttonרוצים להתנסות באחד הכיסאות?