השפעות הישיבה הממושכת על בריאותכם הפיזית

גופינו נועד מטבעו לנוע. בשנים האחרונות, נעשו שינויים קיצוניים בעולם, באורח החיים של אנשים, בטכנולוגיה ובמקומות העבודה. רבים מהאנשים אינם מניעים את גופם מספיק, ולמעשה, רבים ממקומות העבודה דורשים ישיבה ממושכת של שעות אל מול המחשב, ללא צורך בתזוזה. ידוע שהגוף, בדומה למכונה, "מעלה חלודה" ונשחק. אבל מה הן ההשפעות האמיתיות של הישיבה על בריאותינו?

ישיבה גורמת למחלות

גוף שפעיל פיזית באופן קבוע, יהיה חסין יותר מתחלואת רבות. אנשים שמבלים בישיבה שעות רבות ביום, נמצאים בסיכון גבוה פי 2 לחלות בסוכרת. מעבר לכך שאנו שורפים פחות אנרגייה בשעות הישיבה, חוקרים משערים שהגוף מפריש בזמן הישיבה הורמונים שונים מאלו שהוא מפריש בגוף פעיל.

ישיבה ממושכת מגבירה את הסיכון למחלות לב וכלי גם. הישיבה פוגעת בזרימת הדם, ויוצרת מצבורי נוזלים כואבים המובילים גם למחלות ורידים ועורקים. לחץ הדם מושפע משמעותית מאורך החיים הבעייתי, שכן פעילות גופנית מפחיתה את התנגדות כלי הדם, משפרת את תגובתם ומורידה את רמת הקורטיזול (הורמון הלחץ) בדם. בנוסף, הוכח כי ישיבה ממושכת מסייעת להתפתחותם של סוגי סרטן.

ישיבה לטווח ארוך פוגעת בבריאות הכללית, וכן גורמת לבעיות גב וכאבי שרירים, כמו גם גורמת לפגיעה ממשית במערכת השרירים והשלד. שרירי הליבה נחלשים, שרירי הירך מתכווצים, עומס מונח על אורכו של עמוד השדרה, הגורם לכאבי גב וצוואר וכאבים בחגורת הכתפיים. הנזקים עלולים להיות בלאי ופציעות, שחיקת סחוסים, בלט, כאבי ראש המוקרנים מהצוואר ופריצת דיסק.

כיצד אפשר להימנע מהנזקים?

-פעילות גופנית: הקפידו על פעילות גופנית קבועה ויעילה. מומלץ לבצע לפחות 100 דקות שבועיות של פעילות, ולשלב פעילות אירובית לצד אימוני כוח וגמישות.

-זוזו במהלך העבודה: גם אם אתם מקפידים על פעילות גופנית סדירה, נזקי הישיבה ממשיכים להצטבר ואף מבטלים את תועלתה של הפעילות. מומלץ לקום כל חצי שעה מהכיסא, למשך 5–10 דקות ולבצע הליכה, סיבוב או אפילו תרגילי ספורט לחיזוק השרירים והקלה על הכאבים.

מומלץ לקום מהכסא כל חצי שעה

-כיסא ארגונומי: רוב כיסאות המשרד אינם מטיבים עם בריאות הגוף ובריאות הגב. הכיסא הארגונומי הומצא במיוחד כדי למנוע ככל האפשר את נזקי הישיבה. זהו פתרון לישיבה ממושכת, מכיוון שהכיסא מספק לגוף את התמיכה שהוא צריך ותומך בו באופן מקצועי ואורתופדי. הוא בנוי באופן מותאם מאוד לגוף, עם אפשרות להתכוונן במדויק לצורכי האדם היושב בו, כך שייתמך בזווית הנכונה מול המחשב. כיסא ארגונומי מקל על כאבים, שכן הוא מסייע לגב להיחלץ מהעומס הכבד שסוגר עליו, מונע מאמץ מיותר של השרירים ומאפשר לגוף גם לנוח. בנוסף לכך, הכיסא מאפשר תנועה טבעית ונוחה של הגוף כך שניתן לזוז בחופשיות תוך כדי עבודה. כיסא ארגונומי ללא משענת מאפשר תזוזה רבה אף יותר ומחזק את שרירי הגב תוך שיפור היציבה.

כתבות נוספות שיעניינו אותך...
office-workoutשמירה על הגב במהלך יום עבודהCall Now Buttonרוצים להתנסות באחד הכיסאות?