היתרונות הבריאותיים של מתיחות

היתרונות הבריאותיים של מתיחות

כשחושבים על מתיחות לרוב רואים בהן חימום לפני ריצה או אימון כושר אינטנסיבי אחר. מעטים נותנים למתיחות את הכבוד הראוי להן ורואים  בהן פעילות גופנית של ממש.

אף על פי כן, המתיחות חשובות לבריאות ולשמירה על הכושר לא פחות מאימוני כוח ופעילות אירובית: אפילו 10 דקות ביום של מתיחות יחוללו נפלאות לבריאותכם הגופנית והנפשית. 

אחד היתרונות החשובים של המתיחות הוא שאפשר לתרגל אותן בכל זמן ובכל מקום, בלי להזדקק לציוד מיוחד. אתם יכולים לתרגל מתיחות כשאתם קמים מהמיטה בבוקר, תוך כדי צפייה בנטפליקס ואפילו במשרד. 

המתיחות עובדות לא רק על השרירים הכואבים והן יכולות לשפר את מצבכם הבריאותי הכללי. מתיחות משפרות את זרימת הדם, מפחיתות את לחץ הדם, וגם עוזרות במצבים של עייפות, דיכאון והפרעות שינה. 

קראו כאן על כל היתרונות של מתיחות ועל הסיבות להתמתח בקביעות, גם בזמן העבודה. 

  1. שיפור הגמישות

תרגול קבוע של מתיחות יכול לשפר את הגמישות, שהיא כשלעצמה חיונית לבריאות הכללית. אנשים גמישים יכולים לבצע את המטלות היומיומיות בקלות יתרה, וגם לעכב את הפגיעה בניידות המגיעה עם הגיל. 

  1. הגדלת טווח התנועה

היכולת להניע מפרק לכל טווח התנועה שלו מאפשרת חופש תנועה גדול יותר. מחקר מ-2012 מצא שמתיחות, גם דינמיות וגם סטטיות, יעילות בהגדלת טווח התנועה, אבל מתיחות מסוג FNP, המתבססות על העיקרון של מתיחת השריר עד לקצה היכולת שלו, נמצאו היעילות ביותר למטרה הזאת. 

  1. שיפור זרימת הדם לשרירים

מתיחות טובות למחזור הדם. הן משפרות את זרימת הדם לשרירים, מה שמקצר את זמן ההחלמה מהתכווצויות שרירים ומקל על כאבי שרירים. 

  1. שיפור היציבה

חוסר איזון שרירי הוא מצב נפוץ למדי שעלול לגרום ליציבה לקויה. שילוב בין מתיחות וחיזוק קבוצות שרירים מסוימות יכול להפחית כאב במערכת השריר-שלד, וכתוצאה מכך – לעודד יציבה זקופה. 

  1. ריפוי ומניעה של כאבי גב

שרירים תפוסים מפחיתים את טווח התנועה וגם מגדילים את הסיכוי למתיחת שרירים באזור הגב. מתיחות יכולות להקל על כאבי גב קיימים באמצעות מתיחת שרירי הגב. תרגול קבוע של מתיחות גם יכול למנוע כאבי גב עתידיים באמצעות יישור שרירי הגב והפחתת הסיכוי למתיחת שרירים. 

  1. הקלה במצבי לחץ

פעמים רבות לחץ גורם לשרירים תפוסים ומתוחים. הסיבה לכך היא שהשרירים נוטים להתכווץ בתגובה למתח נפשי או גופני. מומלץ למקד את תרגילי המתיחות באזורים הנוטים לסבול ממצבי לחץ – לרוב אזור הצוואר, הגב העליון והכתפיים. שילוב בין מתיחות ותרגילי נשימות גם יכול להרגיע ולשפר את מצב הרוח. 

  1. הפחתת הסיכון לכאבי גב תחתון

גמישות בשרירי מיתר הברך (hamstring), פושטי הירך ושאר השרירים הקשורים לאגן הירכיים תקל על לחץ בעמוד השדרה המותני, ובשל כך – גם תקטין את הסיכון לסבול מכאבי גב תחתון. 

אלו רק כמה מהיתרונות הבריאותיים שאפשר להשיג מתרגול קבוע של מתיחות. שילוב מתיחות בשגרת היום-יום, יחד עם תזונה נכונה וישיבה על כיסא ארגונומי המעודד תנועה בישיבה, הוא אחת המתנות שאתם יכולים להעניק לגופכם לקראת השנה החדשה. 

כתבות נוספות שיעניינו אותך...
Call Now Button
איך להשתמש בלפטופ בדרך נכונה ארגונומית?רוצים להתנסות באחד הכיסאות?