יציבה נכונה

ההשפעה של ישיבה נכונה על הבריאות הנפשית

רבים הם האנשים שלא באמת מודעים לקשר הישיר שבין היציבה שלהם לבריאותם הנפשית שכן, יציבה היא זו אשר קובעת את סידור איברי הגוף, בין אם מדובר על מצב של עמידה ובין אם מדובר על מצב של ישיבה. למעשה, יציבה נכונה מחזיקה בהשפעה ניכרת על הבריאות שלנו ולכן, חשוב ללמוד את כל מה שסובב סביב יציבה נכונה. אז מאיפה מתחילים? ובכן, על מנת לעשות לכם קצת סדר בבלאגן ולוודא כי אתם מקפידים על ישיבה נכונה ובריאה, החלטנו לרכז עבורכם למאמר הבא את כל הדגשים החשובים שצריך להכיר בנושא.

 

המשמעות הבריאותית של יציבה נכונה

תחילה, חשוב לציין כי יציבה נכונה שומרת על השרירים והחוליות בגב האדם, על מערכת העצבים וכן היא גם דואגת להפחית כאבי גב, ואף תורמת בצורה ניכרת למראה האסתטי של האדם. במילים אחרות – אדם שלא מקפיד על יציבה נכונה הוא אדם בעל מראה כפוף ולא אסתטי בלשון המעטה, בעוד כי אדם אשר דואג להקפיד על יציבה נכונה הוא אדם עם מראה אסתטי וזקוף יותר. כמו כן, במידה ואתם סובלים מכאבי גב כאלו ואחרים, כדאי שתדעו שמרבית הסיכויים שאותם הכאבים נובעים מיציבה לא נכונה. על כן, ראוי לציין כי לחצים על הדיסקים ועל מפרקי עמוד השדרה בעקבות ישיבה לא נכונה עשויים לפגוע משמעותית במתח הטבעי של חוט השדרה. ההשפעה של ישיבה נכונה על הבריאות הנפשית.

יציבה נכונה
יציבה נכונה

רגע, מה גורם ליציבה לקויה?

כפי שבוודאי כבר הספקתם להבין, הגורם הנפוץ ביותר ליציבה לקויה הוא חוסר המודעות לגוף במהלך מצבים של ישיבה ממושכת. למעשה, מה שעלול לגרום ליציבה לא נכונה היא עבודה ממושכת בישיבה, למידה ממושכת בישיבה וכן הלאה. במילים אחרות, במידה ואתם עובדים בעבודה משרדית ויושבים שעות ממושכות במשרד, או שלחילופין אתם לומדים שעות רבות בישיבה במהלך היום, קיימת סבירות גבוהה במיוחד שהדבר משפיע על היציבה שלכם, ובעקבות זאת אתם גם עלולים לסבול מכאבים כאלו ואחרים בגוף, לרבות כאשר מדובר על בריאותכם הנפשית.

 

אוקיי, אז איך אפשר להימנע מיציבה לקויה?

עוד לפני שאתם מגיעים למצב של יציבה לקויה, בין אם ישיבה ממושכת במשרד ובין אם בעקבות כל סיבה אפשרית אחרת, ישנם מספר טיפים שתוכלו ליישם, על מנת להימנע מישיבה לא נכונה. תחילה, עליכם לזכור כי גם אם אתם עובדים בעבודה שדורשת ממכם ישיבה ארוכה של מספר שעות ביום, חשוב מאוד לוודא כי אתם יושבים כמה שיותר זקוף על הכיסא, בעוד כי ההמלצה שלנו תהיה לקום כל חצי שעה לצורך ביצוע סיבוב קצר ומספר מתיחות שיעניקו לכם את האפשרות לשחרר את השרירים. על כן, במידה ואתן נשים אשר נוהגות ללכת עם נעלי עקב לעיתים תכופות, ההמלצה שלנו תהיה להפחית את שעות ההליכה על גבי נעלי העקב, מהסיבה הפשוטה שהדבר עשוי להוביל ליציבה לקויה. כמו כן, במידה ואתם נוטים לישון על הגב, כדאי לישון עם כרית איכותית מתחת לראש, ובמידה ואתם ישנים על הצד, מומלץ לדאוג לכרית בין הברכיים במהלך השינה שלכם.

אהבתם? מוזמנים לשתף:

כתבות נוספות שיעניינו אותך…

ארגונומי
כסא ללימודים
ישיבה נכונה

רוצים להתנסות בחינם?

השאירו פרטים או התקשרו: 03-3723169