פתרונות לכאבי גב

טיפים ופתרונות לכאבי גב

לפי הערכות 80% מכלל האוכלוסייה סובלים מכאבי גב או יסבלו ממנה במהלך חייהם.

אצל אנשים רבים הכאב מתעורר בעקבות פעילות מאומצת כמו הרמת משאות כבדים, ואחרים יכולים לסבול מכאבי גב משתקים בגלל פעילות יום-יומית כמו ישיבה ממושכת מול מחשב.

במקרים מסוימים כאבי הגב יכולים להיות תסמין המצביע על בעיה חמורה יותר, אבל ברוב המקרים כאבי הגב יחלפו מעצמם עם הזמן. אפשר לעזור לכאבי הגב לחלוף ואף למנוע מהם לחזור בעזרת אימוץ אורח חיים בריא הכולל פעילות גופנית מתונה ושיפור היציבה בזמן הישיבה, ההליכה, בביצוע פעולות יום-יומיות, ואפילו בשינה.

פתרונות לכאבי גב

1. יציבה נכונה

יציבה לא נכונה מוסיפה מתח מיותר לגב והמתח מצטבר ויכול להתפרץ פתאום, אחרי אימון ממושך בחדר כושר או אחרי פעילות שגרתית אחרת, ולגרום לכאבי גב בלתי נסבלים. יציבה נכונה בזמן ביצוע פעולות יומיומית כמו נשיאת מצרכים או רכינה מול המחשב יכולה להפחית את הלחץ על שרירי הגב במידה משמעותית ולהפחית כאבי גב.

2. חיזוק שרירי הליבה

רוב האנשים שסובלים מכאבי גב כרוניים או חוזרים ונשנים ירוויחו מחיזוק שרירי הליבה. אזור הגו (הטורסו- חלק שכולל גב, חזה ובטן) מורכב מכמה קבוצות שרירים שעובדות ביחד. לכן, אם שרירי הליבה הם חלשים גם אזורים אחרים עלולים להיפגע, אבל אם מחזקים את שרירי הליבה, לרוב יפחת המתח על הגב התחתון.

3. שיפור הגמישות

כאבי גב תחתון עלולים להיגרם בגלל נוקשות ועודף מתח באזור. שיפור הגמישות מאפשרת לפזר את משקל הגוף לכל אורכו, מכף רגל ועד ראש. מומלץ לבצע תרגילי גמישות במהלך היום, בין בבית או אפילו תוך כדי עבודה. לדוגמה, אפשר לשבת על קצת הכיסא ברגל אחת מתוחה ואחרת מונחת על הרצפה, ולהתכופף קדימה תוך כדי שמירה על הגב בתנוחה ניטרלית.

4. שינה בתנוחה נכונה

מספר שעות השינה היא נושא חשוב בפני עצמו, וכך גם תנוחת השינה. כידוע, שינה בתנוחה לא בריאה או על מזרן בלי תמיכה מתאימה עלולה לגרום לכאב גב.

כמה טיפים לשינה טובה:

– אם אתם ישנים על הגב, מומלץ להניח כריות מתחת לברכיים.
– מי שישן על הצד צריך להניח כריות בין הברכיים כדי לשמור על עמוד השדרה בתנוחה ניטרלית וטבעית.
– שינה על הבטן אינה מומלצת מכיוון שהיא מעקמת את הראש ואת הצוואר ויכולה לגרום למתח בגב.

5. פעילות גופנית

תנועה ופעילות גופנית היא בהרבה מקרים התרופה והפתרון לכאבי גב. אפילו פעילות גופנית קלה יחסית כמו הליכה יכולה להקל על כאבי גב, מכיוון שהיא מחלצת את האדם מתנוחת הישיבה הסטטית ומעבירה את הגוף למצבו הטבעי ומעודדת תנוחת גו (תנוחת הטורסו) זקופה ובריאה יותר.

עם זאת, יש לציין כי גם את הפעילות הגופנית יש לעשות במינונים מתאימים. באופן כללי מומלץ לסובלים מכאבי גב להתרחק מפעילות מאומצת כמו הרמת משקולות, ואם הכאב נגרם בגלל תנועה או פעולה מסוימת, מומלץ להימנע ממנה.

גם ישיבה על הכיסאות הארגונומיים שלנו מעודדת תנועה ומאפשרת לגוף לחזור למצבו הטבעי והדינמי, ובכך מקלה על כאבי גב ואף מסייעת לחזק את שרירי הגב.
מעוניינים להזמין כיסא להתנסות בחינם? צרו איתנו קשר.

אהבתם? מוזמנים לשתף:

כתבות נוספות שיעניינו אותך…

איך לשבת נכון כשעובדים מהבית?
כאבי גב תחתון
Swopper כסא ארגונומי

רוצים להתנסות בחינם?

השאירו פרטים או התקשרו: 03-3723169